tisdag 1 augusti 2017

Kort 2 med distress oxide bakgrund

Här kommer andra kortet som jag gjort med en av distress bakgrunderna jag visat tidigare. Ni hittar mitt inlägg med test av olika papper och distress oxide stämpeldynor här.


Jag har använt bakgrunden jag gjorde på alvarellpapper. Jag stansade ut en färgfläck från ett sizzix dieset ur både bakgrunden och kortstommen. Limmade dit en bit vellum emellan de två så man kunde se igenom till insidan. På insidan stämplade jag en notbakgrund. Lite embossingpulver i guld fick förgylla den fina smala grattis stämpeln från Reprint och den stämplad på en smal vellumremsa. Vellumen är enbart limmad längst ut i kanterna innan den är vikt runt pappret. Inga synliga limfläckar. Om man vill limma fast den ytterligare om man har större bitar kan man limma på baksidan av de stämplade så inte limmet syns. En vit penna fick det bli också för att göra en ram runt det hela.


Närbild på fläcken där man kan se noterna igenom vellumet. När jag hade limmat dit allt insåg jag att jag inte färgat in kanterna på insidan fläcken, en sak jag gör på allt så jag fick bita mig i tungan en stund. Funkar ju ändå men när man är så van att göra det på allt så tycker man det står ut så när det inte görs. Kan nog vara bra att göra fel ibland så man inser att även andra sätt funkar 😊.


På insidan ser man de stämplade noterna och jag har även limmat dit en liten utstansad journalruta så man kan skriva sin hälsning.

Material som är använt:

Hoppas ni blev inspirerade!
Scrapbooking är terapi!


Mikaela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar