söndag 30 juli 2017

Kort 1 med distress oxide bakgrund

Här kommer första kortet som jag gjort med en av distress bakgrunderna jag visat tidigare. Ni hittar mitt inlägg med test av olika papper och distress oxide stämpeldynor här.


Jag har använt bakgrunden jag gjorde på kraftpappret. Jag har stansat ut grattis ur bakgrunden och även 5st grattis i vit cardstock för att få lite höjd när jag satte tillbaks den igen. När jag tejpade fast diesen mot pappret lyckades jag senare när jag tog bort den få med lite papper 😳. Ingen panik, tog en vit posca penna och skapade en pöl över det trasiga och sen skvätte jag lite över hela kortet så det skulle se ut som målarstänk. Det var ju självklart uttänkt från början 😉. Inget misstag syns nu iallafall och det är en bra sak att tänka på, det går alltid att vända en motgång.


Här ser ni tydligare att ordet är upphöjt. Ramen runt är dels stansad med en scallop ram och även embossad med en rak ram innanför.

Material som är använt:

Hoppas ni blev inspirerade!
Scrapbooking är terapi!


Mikaela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar