söndag 30 oktober 2016

Rox Stamps ljuva papper .... igen

Nu så är det söndag och från och med idag så är just söndagar min officiella bloggdag för Helihak. 

Precis som i gårdagens inlägg så har jag här använt mig av Rox Stamps papperspaket Vintage Rosa. Jag kunde helt enkelt inte få nog av dom och gjorde ett kort till när jag ändå var igång.

Återigen tåls det att nämnas - pappren i Rox Stamps papperspaket är 14,5x14,5cm så det blev extra enkelt att bara färga in det understa pappret här och limma fast på mitt cardstock i 15x15cm.
Tog ytterligare ett mönsterpapper och skar ner till en panel som jag sjävklart färgade in med distressdyna Walnut stain (har ni märkt att det är min favorit färg?). För lite extra piff så fick det bli ett gäng blommor och knoppar i ena hörnet. 

 Jag nämnde det redan igår - jag är inne på vellum med embossade texter i vitt. Det blir så läckert tycker jag. Här ser ni ramen/cirkeln som jag använt och för att få till den har jag använt två storleken från setet Straight Dotted Round. De är så bra för att de ger en prickad linje både på insidan och utsidan av stansningen så på så viss kan man göra en sån här snygg ram. Oftast är det enkla små saker som höjer upp ett kort tycker jag och att prickar kan vara så fantastiska - eller vad säger ni? Sen texten med kombon Kärlek och Choklad är ju inte dum den heller.
Cirkeln har jag satt dit med 3d kuddar så man skulle se lite igenom och ana det fina pappret under. Så här i efterhand så ser jag att vellumet har bucklat sig lite och jag skulle nog ha lagt det i press ett tag efter att jag embossat den. Men man lär så länge man lever :).

Sen återstår bara insidan och kolla bara pappret igen från Rox Stamps - så fina. 

Material jag har använt:
Papper: Cardstock Avalanche, Akvarellpapper, Rox Stamps Vintage Rosa
Dies: Nellie Snellen Straight Dotted Round
Färgläggning: Mini distressdynor
Dekorationer: Blommor
Hoppas ni blev inspirerade!
Scrappa lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar