torsdag 3 november 2016

Årets första Julkort!

Hej!

Idag är det min bloggdag och jag tänkte visa årets första julkort.


Jag började med en dubbel kortstomme som är 15x15 cm. Sedan valde jag ett enkelt mönsterpapper bakom. Sedan stansade jag ut huset, granarna och stjärnorna som alla är i samma diepaket. 
Detta är en die från Joy. 


Granen är i 5 delar som man får montera ihop. Sedan målade jag med snöfärg.


Huset fick vita hjärtan (har liftat iden från min goda vän Johanna "Pojjo").
I fönstren valde jag ett gult papper som jag tonade ner med Distress Walnut stain.


Sedan stansade jag ut God Jul, Detta är en Rox die. Även här målade jag med snöfärg för att få en bättre effekt.


Stjärnorna stansade jag ut i samma mönsterpapper som fönstren, jag valde att chalka runt kanterna för att stjärnorna skulle framträda mer, ville att dom skulle skimra lite så jag målade dom med Wink of Stella pennan Clear.


Jag klippte till ett vitt CS så att det skulle se ut som snö.
Även här målade jag kanterna med snöfärg.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar