lördag 29 oktober 2016

Rox stamps ljuva papper

Hej allihopa,
något sent ute med mitt inlägg, närmare bestämt en hel vecka. Jag har haft lite internetproblem bland annat men nu funkar det igen som det ska. Mitt nästa inlägg blir faktiskt redan imorgon söndag och from imorgon så är det söndagar som gäller som min officiella bloggardag.

Idag tänkte jag visa ett kort gjort med papper från Rox Stamps. Det finns lite olika papperspaket och de är rent ljuvliga. Jättefin kvalité och nått som är riktigt smart på dessa småpapper är att de kommer i storleken 14,5x14,5cm. Så ni som är vana vid att göra 15x15cm kort och normalt sett måste skära ner pappren och ibland sabba en snygg bård eller fin kant på pappret kan pusta ut. Dessa är bara att limma dit (efter att man färgat in kanterna förstås :) ). Mycket praktiskt och jag måste säga att en sån liten detalj gjorde ganska mycket när jag satt och pysslade. Man behövde inte tänka efter vilken kant man skulle offra av pappret utan kunde använda hela direkt.
Papperspaketet jag använt heter Vintage Rosa och här på framsidan har jag använt mig av två papper. Det undre är helt enkelt bara infärgade kanter med walnut stain distressdyna. Det övre pappret har jag rivit längs ytterkant på rosorna i denna fina krans och sen färgat in med walnut stain den med. För att få lite mer liv och höjd på kortet så stansade jag ut mitten med en die från Nellie Snellen där man får prickar som "stygn" både på insidan och utsidan av stansningen. Mycket smart eftersom man då få användning av både det man stansar ut och "hålet" som blir kvar. 

Det fick sen bli en text från Reprint embossad i vitt embosspulver på vellum. Den fäste jag fast under mönsterpappret och jag måste säga att kombinationen vellum och vitt embosspulver är min favorit just nu. 

Här ser man att det är lite distans på de två mönsterpappren och jag har använt mig av ett gäng 3d kuddar för att få till det. Sen tyckte jag inte att kortet behövde så mycket mer, de ljuvliga pappren och den fina texten stod för det hela helt enkelt.

Insidan på kort tycker jag är kul att få till också och jag brukar alltid dekorera även dom. Här ytterligare ett mönsterpapper från samma papperspaket och så samma die som på framsidan men denna gång själva cirkeln så man kan skriva sin hälsning där. Cirkeln är stansad i akvarellpapper så det blir snyggt och dessutom enkelt att skriva på.

Kika gärna in imorgon igen för ytterligare ett kort med dessa ljuvliga papper.

Material jag har använt:
Papper: Cardstock Avalanche, Akvarellpapper, Rox Stamps Vintage Rosa
Dies: Nellie Snellen Straight Dotted Round
Stämplar: Reprint One Positive
Färgläggning: Mini distressdynor
Hoppas ni blev inspirerade!
Scrappa lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar