torsdag 18 augusti 2016

Blommande augusti

Idag bloggar jag, GästDT Margareta/Mormormargareta
fast jag är i själva verket i Nice på Rivieran
när det här publiceras ;-)
Så bra det är att man kan "jobba in"
och schemalägga sitt inlägg!!

Fick ett helt underbart KaiserCraftpapper
från Gunilla igår.
Ena sidan var alldeles perfekt
till en kuvertnörd som jag.


Visst är det läckert!!

(Om du vill se hur jag gör kuverten
finns det en tutorial HÄR eller här.
Den ena är med en  Ultimate Pro, ett verktyg
jag använder till mycket mer än kuvert
t ex askar, kortvikning rosetter m m.)


Andra sidan på mönsterpapperet
var häftigt, vackert blommigt med stora pioner.
Jag gjorde ett enkelt kort
och lät papperet tala.
"Stjärtstansen", som egentligen heter double round,
har jag använt i hörnen
både på mönsterpapperet och 
den gröna cardstocken jag satte bakom.
Tycker den gör så mycket för resultatet!

En remsa av den andra sidan av papperet
klippte jag till en vimpel
monterade på grön cardstock
och satte så den dolde skarven
 mellan de 6 cm-remsor jag har kvar
att dekorera kortet med när kuvertet fått sitt.

Vita halvpärlor lyfte intrycket.


Fjärilen, som jag gjort av papperssnören
fick bli blickfång.
En liten tutorial hur jag experimenterat
med papperssnören finns i förra veckans DT-inlägg från mig.
Där finns denna fjäril med.


Stansade ut joy med min Big Shot.
Den jobbar så bra ;-)
Dien är ur mina egna gömmor.
Jag har lagt på Glossy Accent för att ge extra glans och volym.


Jag tror att jag blivit beroende av 3D-tape!!
Gillar effekten när jag monterar 
de olika papperslagren med 3D-tape.


Mönsterpapperet räckte till lite dekor 
på kortets insida också.
Satte ett vitt ritpapper på den gröna cs
innan jag monterade papperen.
Här använde jag förstås vanlig dubbelhäftande tejp
för att få det platt.


Baksidan och....


.... som vanligt till slut kortet med sitt kuvert.

Hoppas att jag bjudit på lite inspiration!
Mera kommer nästa torsdag.
Hoppas vi ses här igen då!
Tills dess - ha det gott och scrappa lugnt!

GästDT Margareta/Mormormargareta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar