torsdag 25 augusti 2016

Grattiskort "For YOU"

Idag bloggar jag, Margareta/Mormormargareta
mitt sista inlägg som sommarjobbande GästDT.
Det har varit jätteroligt och inspirerande
och jag tackar Gunilla för förtroendet!

Idag visar jag ett kort med en lite annorlunda vikning.
Så något liknande på fb för ett tag sen
och kommenterade då och skrev att
"detta vill jag gärna prova på".
Det var duktiga Majsan som gjort det.
(Fick hjälp av en fb-vän att hitta det igen- tack!)
Det är verkligen roligt att se hur olika det blir
beroende på vem som gör,
vilka papper man använder,
vilka dekorationer etc.
Tack Majsan för kortvikningsidén!!


Hittade två matchande mönsterpapper i "Helihakhögen"
och på det ena fanns det en underbar barnbild.
Helihak har just haft 10-årsjubileum
med stor jubileumsREA
så nu hittar jag inte det andra i webshoppen tyvärr
men det är Prima Delight Collection: Decorative.
Brun och gammelrosa cardstock
passade bra till.


Visst är det en underbar bild!
Stansade ut den med en Sizzix-die 
och gjorde en ram med den som var storleken större.
Prydde med pärlor som sitter på en limsträng,
som är så smidiga att jobba med.
For YOU-dien hittar jag inte i webshoppen nu
men om du pratar med Gunilla
så fixar hon säkert en till dig.
Gillar den mycket - såå användbar!


Blomdekor med rosor, knoppar och ett par hattnålar
hopknuten med ett ripsband.


Älskar 3D-tejp som ger struktur
när jag monterar de olika lagren papper.
Idag är kortet gjort av två olika kortstommar
-den ena 15x30 cm vikt på mitten 
-den andra 13,5x27 cm också vikt på mitten.
Hur de sitter i varandra kommer du att se 
på bilderna här nedanför.


Här har jag vikt ut den översta delen,
alltså den bruna med barnbilden på.
Det bruna kortet är alltså klistrat inne i det rosa
med vikningen åt andra hållet.


Den vänstra fliken av det rosa kortet är dubbelvikt
och fick en dekor av Reprintpapperet.
Har använt min konkava hörnstans flitigt.
Den passar så bra till Sizzix-dien.


Här är kortet helt utvikt
och du ser hur det bruna kortet sitter i det rosa.


Jag gjorde en presentkortsficka
i den dubbelvikta delen.
Stansade ut med en cirkeldie
så att det går att ta ut presentkortet.


Mittendelen (som är vänstra fliken av det bruna kortet)
med en skrivyta.....


...och den högra delen.
Har dekorerat med blomband
och utstansade blommor och blad,
som jag stansat med dies ur ett Sizzixpaket
som du kan se här nedanför.
De andra blommorna på insidan
är ur samma paket.


Baksidan när kortet är hopvikt....


....och naturligtvis blev det ett kuvert till kortet också!

  

  

Här ser du lite av det jag använt.


Som avslutning förstås ett foto på kortet
och kuvertet.
Det var en enkel och rolig vikning tyckte jag!
Hoppas du får lust att prova!

Ja, det var allt för denna gång
och nu slutar jag alltså mitt "sommarjobb".
Man vet aldrig - jag kanske dyker upp här igen nån gång...
Tills dess hoppas jag vi ses på fb
och kanske i min egen blogg.
Thanks for now!
Margareta/Mormormargareta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar