torsdag 30 juni 2016

Globetrotter och kartoman....

Idag är det jag Margareta/Mormormargareta
som bloggar här hos Helihak.

Gunilla vet nog att jag är en flitig resenär
så hon skickade mig papper med restema.
Hon bad mig också att göra kort till en herre.
Det här kortet är till en
 globetrotter och kartoman:


De underbara papperen, Fabscraps Expedition och
  Timeless travel map inspirerade verkligen.
Jag ville göra ett lite rufft kort 
(inte precis min vanliga stil)
så jag dammade av min egde scraper.


Jag gillar ju när korten har "struktur"
så jag har böjt papperen i hörnen
och rullat kartan.
Massor med extra stark dubbelhäftande tejp
och 3D-tejp gick det åt.


Snöret använde jag för att knyta
en råbandsknop
(hittar det inte i webbutiken, men det finns i butiken
i massor av härliga färger)
och sen dammade jag av IncaGold-burken också
och smetade på lite på snöret 
och på papperskanterna lite här och där.


En annan grej jag dammade av
var en minimister där jag blandade vatten,
och spreyade lite här och där.
Jordgloben är utklippt ur Expeditionspapperet
och har också fått en tuch av IncaGold.
Nyckeln limmade jag fast med min nya limpistol,
har aldrig begripit hur bra de är,
men nu vet jag!!


Hittade lite bokstäver i mina gömmor,
ytterligare en lämplig charm och lite halvpärlor.


Washitejp  är nåt jag aldrig brukar använda
men en rulle jag fått tidigare från Gunilla
 passade perfekt här.


Insidan med plats för en egen hälsning.


Baksidan.....


....det fina kuvertet i kartpapperet och....


.... till sist kortet och kuvertet,
inte min vanliga stil men en rolig utmaning.

Ha nu en härlig sommarvecka
innan vi förhoppningsvis ses här igen 
nästa torsdag då jag bjuder på
något helt annorlunda mot detta!

SommarGästDT Margareta/Mormormargareta

2 kommentarer:

  1. Ett helt suveränt härligt kort till en man, jag bara älskar det💕

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Super duper läckert herr kort, me like:)) Jätte många fina detaljer att kika på:))
    Kuvertet blev också sååå läckert:)
    Mottagaren blev garanterad jätte nöjd.

    Kramizar Marie

    SvaraRadera