torsdag 10 mars 2016

Tavla i steampunk!

Hej!

Idag ska jag visa en tavla i steampunk. Jag har gjort mixmedia tavlor förut men aldrig i detta tema.
Jag valde att göra min tavla i svarta och gröna toner.


Jag började med en vit canvas som jag målade med svart akrylfärg. Sedan använde jag en stencil med fjärilar och vit gesso som ger en fin struktur på tavlan.


Jag färgade fjärilarna med Inka Gold green och chalkade runt tavlan med Inka Golden för att få mer effekt på tavlan.


Efter det  gick jag loss med dekrorationer, stansade ut kugghjul från Tim Holtz och använde chippboard som också är Tims. Dessa strök jag på Inka Gold för att få mer effekt av det gröna.
Underst valde jag ett tårtpapper som även det färgades med Inka Gold.


Här gjorde jag en blomma i aluminiumtejp och färgade grön och svart för att ta igen temat. Limmade fast en nyckel med limpistolen så att den ska sitta ordentligt.


Jag stansade ut en bil och stämplade "Without Change ther would be no butterflies". Jag tycker om det budskapet eftersom varje utmaning och förändring vi går igenom i livet gör att vi utvecklas och kommer ut med nya egenskaper....

Jag valde att sätta en grön ram runt stämpelmotivet för att den skulle synas bättre.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram!


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar