måndag 14 mars 2016

Steampunk bok

Steampunk bok
Hejsan idag är de jag Laila som bloggar för helihak å idag visar jag en altrad bok i teampunk tema.

Hur jag gör dessa böcker finns redan i bloggen så kommer länka till de längst ner i inlägget så ni kan kolla där hur jag gör dessa böcker.

Började med att vika alla sidor i boken dubbelt å sen klädde jag pärmens insida med de mönsterpapper jag ville använda.
Sen färgade jag in kanterna uppe å nere på boken med distress ink färg å satte dit en spets uppe å nere som jag fäster med dubbelhäftande tejp å fäster in under kanten på boken å limmar sen fast första å sista sidan med limpistolen mot pärmarnas insida.

Sen tog jag lite utstansade kugghjul å färgade in som med samma distress färg som jag använt på kanterna på bokens sidor...sen limmade jag fast dom mot bokens sidor som på bilden å fäste lite bruna halvpärlor på mitten av kugghjulen.

Mitten av boken tog jag två utstansade kugghjulsborder å limmade dom mot varandra även dom färgade jag in med distress ink färgen å sen tog jag en bild å satte metallhörn på den å limmade den mitt på kugghjulen.
Satte även på dessa kugghjul lite halvpärlor.

Fäste även lite metallhörn på pärmens sidor för de passar så bra till steampunk temat.

Så här blev boken när den blev klar å den var riktigt skoj att göra just de att man fick bryta av lite från allt gulligt å göra en altrad bok med lite mer tufft stuk.

Här kommer länken till hur man viker å gör dessa böcker

Hoppas ni tycker de verkar skoj å själva vill prova för lovar ni kommer ha skoj.

På återseende snart igen Kramar Laila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar