torsdag 3 mars 2016

Herrkort!

Hej!

Idag är det min tur att blogga och eftersom min son  fyller 18 år i morgon tyckte jag det passar att visa ett herrkort jag gjort i steampunk.


Här har jag valt att jobba i formatet 15x15 cm. Jag valde ett enkelt kort med brunt CS som kortstomme.



Sedan stansade jag ut kugghjul med Tim Holtz kantstans i brunt, chalkade kanterna med walnut stain. Lade även på lite Inka Gold mässingfärg och stansade även ut kugghjul i Tim Holtz kugghjul med hjärtan. 


I mittten av kortet valde jag en vintagebild på en man, stämplade små kugghjul i ena hörnet.


Stansade ut ordet grattis, i brunt och vitt för att få en skugga som ljusade upp ordet lite.
Efter det stansade jag ut små kugghjul av Cheryl Lynn och satte bling i mitten på kugghjulen.

Ett enkelt herrkort som passar alla åldrar....

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

kram



3 kommentarer: