måndag 29 februari 2016

Stor å liten tags

Stor å liten tags i steampunk!
Hejsan idag är de jag Laila som bloggar för helihak å idag tänkte jag visa er två olika tags i steampunk den ena en mindre å den andra en BIG SIZE tags.

Börjar med den lilla tagsen som jag stansade ut i svart cardstock med en Tim Holtz dies.
Sen stansade jag ut lite ord från sizzix dies med en massa olika ord som man kan leka mycke med men till denna valde jag orden wonderful å moments.
Sen limmade jag fast ett tårtpapper på tagsen å en bild som jag sen stansade ut små kugghjul å gjorde som till hörn på bilden å fäste lite bling på mitten av kugghjulen.

Sen stansade jag ut stora kugghjul som jag fäste på baksidan av tagsen så dom bara tittar fram litegrann  å penslade dom med wink of stella clear å sen fäste jag en liten rosett av satinband.
Fäste sen lite band uppe i hålet på tagsen som dekoration.

Så här blev den tagsen när den vart klar en ganska enkel som går fort att göra men som blir så fin att hänga runt en flaska man ska ge bort eller på ett paket.


Sen gjorde jag en jätte tags där jag började med att skära ut en tags i chipboard först å sen använde jag en stencil å modelingpaste så bakgrunden vart som en tegelvägg å målade de med vit akrylfärg.
Sen klippte jag ut en bit av ett mönsterpapper som jag ruggade upp kanterna på först innan jag limmade fast de på tagsen.....sen stansade jag ut orden HOPE, TRUTH å SMILE några hörn stansade jag oxå ut å några kugghjul.
Sen använde jag några stenciler å med hjälp av distresserna färgade jag dit några kugghjul å en klocka med en fågel å nyckel......sen limmade jag fast orden, hörnen å kugghjulen som jag stansade ut å sen lite halvpärlor å blommor.

Upp till gjorde jag hål å fäste fast en kedja som jag dragit in ett band i å sen satte jag även dit en rosett i sammet.

Så här ser de ut i lite mer närbild hörnet jag dekorerade med kugghjul, blommor å halvpärlor.
Blommorna färgade jag in med distress ink färg oxå.

Så här ser stenciltrycket ut i närbild

Å så hör ser de ut på andra sidan av tagsen där jag använt stencilen.

Här är en lite bättre närbild på mitten av tagsen där orden å hörnen är fästa.

Så detta blev slutresultatet av min big size tags å vill man kan man alltid skriva en hälsning eller nå annat på baksidan av den för den är ju så pass stor denna.

Hoppas ni själva vill prova på detta för de är så roligt att göra.

Ha de gott på återseende Kramar Laila!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar