torsdag 25 februari 2016

Blå tag med olika stämpeltekniker!

Hej!

Idag är det min tur att blogga och jag tänkte visa en tag med olika stämpeltekniker.


Här har jag använt distresser och färgat in en tag som är utstansad i vit CS. Jag har velat få fram en effekt med att det är mörkare i kanterna och blir ljusare mot mitten.


Jag började med att sätta fast utstansade kugghjul med gluedots och sedan färgade in tagen med blåfärgen. När jag var klar tog jag bort kugghjulen, och där dom suttit var det nu vita kugghjul (blir en typ av maskningsteknik),efter det stämplade jag texten på vitt CS med svart stämpelfärg, Färgade in kanterna med Inka Gold koppar. Efterdet stämplade jag en fjäril ur samma stämpelset och färgade den ljusblå.


En banderoll med grattis på födelsedagen stämplad i svart och chalkad med inka Gold runt kanterna fick pryda tagen längst upp.
Jag stämplade med svartfärg i hörnen och blommor längst ned på tagen, eftersom jag ville få lite mer struktur.


Här har jag lagt papper under så att det inte blir färg på bordet, när man vill att motivet ska vara lite utanför.


Baksidan blev ganska enkel där jag har färgat in på samma sätt men satt de svarta detaljerna på lite olika sidor. För att ta igen framsidan så fick en fjäril pryda längst upp. Sist men inte minst, så satte jag dit en massa olika band som fick tagen att bli klar, jag älskar att blanda olika band, garner och spetsar så det ger olika struktur till tagen...

Hoppas ni har fått inspiration där ute i cyberrymden!

kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar