måndag 22 februari 2016

Canvas i Steampunk

Canvas i steampunk!
Hejsan idag är de jag Laila som bloggar för Helihak å idag tänkte jag visa er en canvastavla i steampunk detta är min allra första canvastavla jag försöker mig på så de var spännande att få prova ytterligare en ny grej å de är nåt jag är så glad över att vara DT för Gunilla å få chansen att prova på sånt jag säkert aldrig ens skulle tänkt på annars att göra så hon har enormt stor del i hur mitt skapande har utvecklats genom åren å de är jag så glad över.

Började med att först lägga stencilertavlan å smeta på modelingpaste å sen målade jag hela tavlan med vit akrylfärg.
Sen la jag ut dekorationer å sånt där jag ville ha dom å kollade om jag var nöjd med upplägget.
Sen tog jag bort allt å färgade in allt de upphöjda med distress ink dyna innan jag limmade dit alla delar jag villa ha vitmålade vilket i mitt fall var alla blommorna å målade på dom två varv med vit akrylfärg.
Sen fäster jag dit alla kugghjulen i metall, fjärilarna som jag distressade före, även vingarna jag stansade ut å texten å självklart lite halvpärlor i lämpliga färger å storlekar å några blommor på vingarna som jag inte målade om utan dom fick vara som dom var.

Så här blev slutresultatet när allt var klart......penslade vingarna med wink of stella clear för att dom skulle glittra lite å bakom texten ratte jag en ram i mörkbrunt cs så den inte skulle försvinna in i tavlan för mycke,

Detta var oxå ett av dom roligare saker jag gjort just för att de var nå nytt att prova å jag älskar att prova på nya saker för de vidgar skapandet hos mig enormt mycke.

Hoppas ni fick lite inspiration å själva vill prova.

Ha de gott på återseende Kramar Laila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar