torsdag 28 januari 2016

Rosa tavla med modelling paste och dekorationer

Tavla med modellingpaste och dekorationer.




Till den här tavlan har jag använt en vanligt canvasduk som jag gjort struktur i med en mask/schablon som jag strykt över modellingpaste över, de stora hjärtana i bakgrunden har jag format för hand med modellingpast och så fick allt torka. Sen har jag klistrat fast blommor, berlocker och lite andra dekorationer som jag hittade i lådan och så har jag målat över allt med gesso så att det blir en hård vit yta. När allt torkat har jag duttat på rosa gul och vit färg och sen blev det så här.

Det är väldigt roligt att göra tavlor med modellingpast, det är lite som kajsa vargs recept, man tager vad man haver och så ser man vad det blir.

/ Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar