måndag 25 januari 2016

Steampunkväska

 Steampunkväska!
Hejsan idag är de jag som bloggar för helihak å idag tänkte jag visa en av väskorna jag brukar göra fast i steampunk tema.

Detta blev mitt allra första försök till att jobba med akuminiumtejpen för de har jag aldrig gjort förut å måste erkänna att de var en upplevelse riktigt skoj så lär bli fler såna saker med tiden för de var så roligt älskar ju att testa nya saker så här kommer mitt resultat.

Jag började med att skära ut delarna till en sån väska länken till den kommer längst ner i inlägget för dom har jag ju gjort förut i bloggen.
Sen stansade jag ut kugghjul i chipboard å limmade fast dom där jag ville ha dom på framsidan.
Sen klädde jag allt med aluminiumtejp å började med olika verktyg peta ner allt i alla håligheter så man får fram kugghjulen.
Sen målade jag på allt med svart akrylfärg å lät de torka en stund innan jag torkade bort överflödet så de får en lite sotig yta.

Sen limmade jag fast lite svarta blad som jag stansat ut å lite svarta rosor å en charms som är en klocka tyckte de passade in bra på just steampunk temat.

Som stängning använde jag mig av två gamla knappar ett snöre å ett par änglavingar

På nedre delen av väska gjorde jag på samma sätt som med locket innan jag fäste knappen till stängningen.

Så här ser den delen ut.


Baksidan blev så här å gjordes på samma sätt som locket till väskan.
Sen gjorde jag hål uppe på kanten av locket å fäste fast en bit kedja som rem på väskan.

Så detta är mitt slutresultat å hade så himla skoj när jag gjorde denna att jag hoppas ni vill prova oxå för de är verkligen skoj material att jobba med.

Här är länken till hur man gör själva väskan

Ha de gott på återseende snart igen Kramen Laila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar