söndag 31 januari 2016

Altrad Väckarklocka

Hej!

Idag är det min bloggdag och ska visa mitt alster inom steampunk temat, som jag är mest nöjd med.


Jag var på loppis i somras och hittade en gammal väckarklocka för 15 kr, Sedan blev den ståendes i mitt scraprum, det var inte förrns vi fick Steampunk temat av Gunilla som jag visste exakt vad jag skulle göra med klockan. Jag började med att demontera klockan (med hjälp av min man och son :D )
Jag sparade glaset, urtavlan, visarna och vissa av kugghjulen som fanns i klockan.


 Hade bestämt att den skulle se lite sliten ut så jag slipade lite var stans med en nagelfil och tog Inka Gold koppar för att få en härligt sliten look.


Sedan limmade jag fast glaset med värmepistol. Sedan stämplade jag upp olika stämplar av Vivas Steampunk serie. Stansade även av en gräsdie, några granar och en blomma. Efter det var det dags att börja montera, mycket pillrigt och svårt att få det exakt som man ville ha det, men jag gav mig inte. 


Ville få en 3D känsla med stämplarna, granarna och blommorna. Sedan limmade jag fast visare och kugghjul på urtavlan och satte fast den längst bak, satte även tillbaka den svarta täckdelen av klockan på baksidan.


När det var klart så var det dags att dekorera utsidan, här gick jag loss med en massa kugghjul, blommor och blad.





Hoppas ni har fått inspiration där ute i cyberrymden!

kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar