fredag 11 december 2015

Smällkaramell

Här kommer en beskrivning på en fin liten presentförpackning som kan vara fin till jul. Man börjar med ett vanligt cardstock. Biga vid 21/2", 5", 71/2" samt 10". Vänd på pappret och biga 21/2" in på vardera sida.
Vik ihop pappret på det håll du har 5 delar. Jag använde mig av en kantstans med det är valfritt. Mät ut 1/2" från ytterkanten på pappret. Mät ut mitten mellan bigningen och markeringen 1/2" in. Mät ut 1" in vid centrum. Dra en linje från markeringen vid 1/2" till markeringen 1" in i mitten . Dra sedan en linje från din bigning till markeringen 1" in i mitten. Klipp ut den trekant som blir.
När du sedan viker ut pappret igen ser det ut så här:
 Jag färgade in alla kanter med stämpeldyna och satte på ett mönstrat papper innan jag monterade ihop karamellen. Den sida som är kortast är den som ska vara på insidan och det är den sidan jag satt min tejp på.
Fäst ihop karamellen och knyt ett snöre om ändarna.
Karamellen är klar.


Lycka till med julpysslet.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar