måndag 14 december 2015

Jultags!

Jultags!
Hejsan idag är de jag Laila som bloggar för helihak å idag visar jag lite olika jultags som jag gjort.
Dessa finns att titta på i i Gunillas butik Helihak om man har vägarna förbi.
Har gjort fyra olika jultags som jag tänkte visa er idag.

Nr.1 Lila jultags 
Denna vart en i lila färger som jag bara älskar passade även på att hänga dit en liten ängel som gåva till den som får den......å alla vet ju att jag älskar bling å julen är ju en glittrig tid så självklart måste jag blinga till den lite. Diesen jag använt är Tim Holtz Tags som finns med flera olika storlekar i en super användbar.....sen stämplade jag bara en liten winter wishes text å satte dit.

På nedre delen av tagsen satte jag en julros i lila å vanilj med en vacker blingsten i mitten.

Efter sidan på tagsen stansade jag ut några snöflingor som jag sen penslade på med wink of stella pennan.

Så detta blev den lila jultagsen.

 Nr. 2 Ljusblå jultags
Här gjorde jag en tags i ljusblåa toner som jag klistrade en liten tomte på som jag först färgade med wink of stella fast med pennan denna gången Zigpennan å satte några pärlor som knappar på han.

Sen lite organsa band å lite charms älskar formligen dessa söta små kottar.

Så här blev den ljusblåatagsen när den blev klar.

Nr. 3 Blå å röd jultags
Denna tagsen var jag bara tvungen prova mig på dessa underbara fåglar med sina underbara tillbehör från Sizzix dom är ju helt underbara.
Jag började med att stämpla upp denna med tillbehör å stansade ut dom å målade dom med distress ink refillerna. 
Lite bling å GOD JUL måste ju oxå vara med så de satte jag på en liten remsa jag stansat ut den följer med bland tagsen från Tim Holtz.

Sen limmade jag dit allt å satte lite wink of stella på dom röda delarna å så fäste jag lite dekorationsnålar vid paketet.

Så här blev den när den vart klar

Nr. 4 Mörkblå å vanilj jultags
Till denna tog jag lite olika saker jag hittade i alla mina gömmor med färdiga diecuts som jag samlat i en liten låda.
Satte dit vantarna å en liten utstansad remsa som jag stämplade GOD JUL på å se penslade på med wink of stella å lite bling.

Sen ett litet diecut kort jag hittade som jag klistrade på

Så här blev den mörkblå å vaniljfärgade tagsen en snabb å enkel tags att göra går fort.

Så här har ni ett gäng av jultags i olika former så hoppas ni fick lite inspiration å själva vill prova för dom går fort å göra å är både roliga å dekorativa att sätta på paket eller varför inte hänga i granen.

Ha e gott på återseende Kramar Laila!

1 kommentar: