torsdag 10 december 2015

Dubbelt julkort!

Hej!

Idag är det jag Carina Pettersson som bloggar och jag tänkte visa ett dubbelt julkort i en av mina favoritfärger: grönt.


Jag började med en kortstomme 10x15 cm och valde en ram i CS vanilla 9,5x14,5 cm, sedan använde jag en edgescraper, för att rugga upp kanterna på kortet. Valde ut ett mönsterpapper i grönatoner och den storleken fick bli 9x14 cm.


Efter det valde jag ut en spets som jag satte fast över kortet. Sedan stansade jag ut en bild och en ram till bilden med Sissix cirkelstansar, jag ruggade även kanterna på dessa och satte ihop dom med distanskuddar.


 Blommorna är från You do och jag tyckte att färgen passade så bra ihop med det göran i papprena, Bladen stansade jag ut från Tim Holtz thinlits Green Holiday. Dessa blad har jag använt på alla mina alster nu under julen, dom är så bra och det är flera olika kvistar och har blivit min favorit.


Sedan gick jag lös med röda halvpärlor som fick ge den sista touchen till kortet. På insidan satte jag samma gröna papper som på utsidan.


Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kramar


Carina Pettersson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar