måndag 7 december 2015

Julkort i ljusa toner!

Julkort i ljusa toner!
Hejsan idag är de jag Laila som bloggar för Helihak å idag tänkte jag visa ett julkort i ljusa toner men som samtidigt är enkelt att göra.

Jag började med att dela ett cardstock på mitten, sen bidade jag vid 3 inch från varje kortsida å vek in bitarna så dom möttes i mitten.
Sen valde jag ut ett julpapper i neutrala toner med så vackra snöflingor på i vitt.
Skar ut bitarna som skulle sitta på utsidan å på insidan av kortet.
Sen färgade jag in kanterna med lite distress ink dyna å fäste delarna med dubbelhäftande tejp.
Stansade ut lite järneksblad i en ljusfärg å färgade in kanterna med distress ink dyna.
sen fäste jag lite silverhalvpärlor på snöflingorna å på järneksbladen.

Invändigt fäste jag bitarna jag klippt till å färgat in kanterna på å sen stämplade jag dit lite snöflingor, landskap å texten GOD JUL å ÖNSKAR.
På sidorna stansade jag ut lite snöflingor å hjortar å fäste å satte lite bling i mitten på snöflingorna.

Så var de kortet klart enkelt å går relativt fort att göra å just de att julen behöver inte alltid betyda att man använder röda å gröna färger utan även ljusa toner funkar bra.

Diesen jag använde var dessa:

Nr 660881

Nr 660879



Ha de gott på återseende Kramar Laila!

1 kommentar:

  1. Jätte snyggt kort och kul vikning :)Så många fina dies

    SvaraRadera