onsdag 9 december 2015

Änglar

Till jul kanske man vill pyssla ihop lite änglar. Här kommer några exempel. Till att börja med har jag stansat ur 2 cirklar, en på 3" och en på 2" i diameter. Jag delar båda på mitten.

Den stora behövs bara ena halvan men den lilla cirkeln använder jag båda delarna. Fäst ihop de tre cirkelhalvorna till strutar.

Jag tog en bit fiskelina och fäste en lite bjällra i. Man kan också bara tejpa fast ett snöre inne i den stora konen. Trä sedan fiskelinan genom den stora struten. På utsidan av struten trädde jag på en pärla på fiskelinan. Limma sedan på de små strutarna i toppen och utmed sidan på den stora.

Ängeln är nu färdig att hänga upp.

Jag gjorde också en lite större ängel. Jag började med vitt papper. En bit som var 6"x4" och 2 st som var 3"x6".
Jag bigade alla papper varje 1/2". Den biten som är 4"x6" ska vara i mitten av de 2 andra. Fäst ihop papperna vid 4", dvs i ovankant på den kortaste delen och vik sedan ner flikarna på sidan om. Fäst huvudet ovanpå mittenpappret.
Jag använde snöre som hår.
Jag limmade fast snöret och limmade sedan fast huvudet i toppen.

Lycka till med änglarna.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar