torsdag 12 mars 2015

Altrade mini askar

Små altrade mini askar
Hejsan alla idag är de jag Laila Gustafsson som DT bloggar för helihak.
Idag tänkte jag altra lite mini askar för dom är bara för underbara å söta så kunde inte låta bli att visa några.
Så den fösta mini asken jag gjorde var en liten rund en där jag använde mig av den underbara glitterfolien som Helihak säljer på fb just nu....den är jätte svår att beskriva men tro mig den vill ni prova den är som ett tyg på ovansidan men som en vinyl på undersidan helt underbar att jobba med för den är så flexibel å följsam.
Jag skar ut en remsa som jag sen limmade fast runt asken med tacky glue och även limmade fast på locket en runt liten platta. 
Sen tog jag av dessa underbara glitter washi tape å satte runt kanten på locket, valde silver washi till denna asken.
Sen limmade jag fast lite halvpärlor på locket å som knopp till asken använde jag en liten charms en sko jag hade hemma.

Nästa lilla ask vart en en liten steampunk ask jag valde att altra för älskar steampunk.
Började med att färga kanten på locket med en penna och botten på asken, sen klippte jag ut en remsa av ett papper jag tyckte passade å till locket använde jag baksidan av samma papper som jag hade runt asken.
Sen limmade jag fast ett satinband som jag tyckte passade å gjorde en liten rosett framtill, ett litet knep jag använder mig av för att rosetten inte ska öppna sig igen är att droppa en droppe med nagellim de man har till lösnaglar i mitten av rosetten då sitter rosetten fast i de läget.
Sen limmade jag fast lite kugghjuls charms på locket å på varje sida av asken vände jag ett litet metallhörn upp å ner som dekoration.

Till sist valde jag den lilla urgulliga trekantiga asken som jag först färgade kanterna med en penna innan jag sen klippte ut en remsa å en liten triangel i valfritt mönstrat papper till att limma fast runt asken å på locket, sen tog jag glitterlim runt lockets kant å mitt på locket limmade jag fast en liten prinsesskrona charms som knopp den var bara så himla söt.
Limmade även dit lite mini bling swirls på varje sida om asken för som ni ju alla vet vid detta laget så ÄLSKAR jag BLING BLING

Så här har ni den lilla mini ask samlingen jag gjorde hoppas ni vill prova själv för dom är super lätta att göra å går ganska fort oxå å passar för små smycken barnens första tänder ja rent av små minnes askar kan dom bli om man vill å dom är perfekt pyssel för barnen.

Ha de gott å på återseende alla pysselglada vänner

KRAMAR LAILA




2 kommentarer:

  1. Disse er bare så flotte, du er kreativ og flink til å inspirere. Stor klem. <3 Mvh Berit. Okstad

    SvaraRadera