onsdag 11 mars 2015

Sjörövare på väg till Scrap and pearl

 Helihak har många härliga stämplar från Nellie Snellen, flera med sjörövare motiv samt knappar.  Vill du titta närmare på kortet är det med i montern på mässan i Stockholm. Se i  sidebaren här i bloggen för tid och datum. Färglagd med  


Material:  
      Tim Holtz, Distress Markers  Nellie Snellen, Clear stamp, Young Rebels - Hands Up!   Knappar, YD Buttons Pirates 4045

  En liten närbild på sjörövare tjejen, vill du veta hur jag färglagt kjolen är det bara att 
fortsätta och kika i detta inlägg


Det finns många olika sätt att göra på visar här hur jag försöker göra skuggningar. Jag börjar med att lägga streck med min färg där jag vill att vecken ska vara. Utnyttja stämpels veck och streck. 


Jag tar min pensel och suddar ut lite av färgen runt där jag målat, men lämnar vissa ytor vita.


Nu, lägger jag på mer färg på samma ställe igen. Sedan tar jag min pensel och suddar/ tunnar ut färgen på den sidan som inte ska vara så djupt skuggad. På den här bilden är det på höger sida. Alltså ljuset faller på från pistolens håll. Till sist tar jag en mörkare nyans och målar med den på de ställen jag började måla på första bilden samt lägger med en vit gelpenna, där jag vill ha det riktigt vitt. Se bilden under kortet längst upp.


 Nu är det din tur att experimentera, lycka till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar