torsdag 23 oktober 2014

God Jul Solfjäderkort!



God Jul Solfjäderkort!
Hejsan alla pysselvänner idag är det jag Laila Gustafsson som bloggar som gäst DT för Helihak å tänkte jag skulle göra ett solfjäderkort åt er.
Jag köpte för längesen en plastskiva som jag avänder som mall för detta kort å längst ner i inlägget hittar ni mallen som ni kan skriva ut å använda själva om ni vill prova.


Jag börjar med att välja ut ett papper jag gillar å sen ritar jag av solfjädern vänder den sen mitt emot den jag redan ritat å passar in hålet så de stämmer ihop å ritar av den å t andra hållet.......sen är de bara klippa ut den å vika den på mitten.


Så blir den när jag vikt den på mitten sen använde jag distress ink dynan 
Chipped Sapphire å svärtade kanterna runt solfjädern.


Sen valde jag ut lite blommor som jag oxå använde  samma distress 
ink dyna på å färgade in kanterna på alla blommor, klippte sen till lite pärlstrån i blått som jag hade hemma å lite blad som jag fått i ett byte med scrapsaker en gång å dom var vita så dom förgade jag oxå med distress ink dynan Bundled Sage.

Sen tog jag en grå spets å satte dubbelhäftande tejp på baksidan å en smal remsa med dubbelhäftande tejp på framsidan där jag sen satte fast ett satinband i gråblått.

Spetsen satte jag sen på mitten av kortet...sen satte jag fast ett doilie (tårtpapper) med distanskuddar som jag oxå färgat in kanterna på med samma 
blåa nyans som blommorna å kanten på solfjädern.
Målade sen ett motiv av en älva å klippte ut den å satte på mitten av cirkeln, sen klistrade jag dit lite olika halvpärlor i mörkblått närmast motivet sen rhinestones i blått i mitten på varje blomma på doilien å sen grafitgråa halvpärlor längst ytterkanten.
Mitt på siden bandet satte jag lite blingrader i blått.


Sen tog jag limpistolen å limmade fast bladen blommorna å pärlstråna.
Limmade sen dit ett God Jul som jag oxå färgat in blått stansade små hål å satte fast två charms stjärnor på varje sida om God Jul ordet med hjälp av två små brads.
Som lite extra piff på de hela så tog jag glitterlim stickles färgen Waterfall å satte på blommorna runt kanten på solfjädern å på vingarna å klänningen på älvan.
På bladen satte jag pytte lite glitterlim stickles Lime Green.
Så blev mitt God Jul solfjäderkort, hoppas ni tyckte de såg skoj ut å vill prova själva 
oxå de är så skoj att göra dessa kort.
Här har ni mallen till kortet att skriva ut själva!


Tack för mej denna gång 
Kram Laila


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar