fredag 24 oktober 2014

Stämpla ditt eget papper

Jag har alltid tyckt om att göra mitt eget mönstrade papper för då får jag det i den färg jag vill och med det mönster jag vill ha. Idag har jag gjort ett papper som jag kommer att göra ett farsdagskort med imorgon.
 
 
Jag har använt mej av Distress Ink och Distress Stain och några stämplar.
 
 

 Jag har färgat in pappret med Distress Stain, det går t.ex. lika bra att använda Distress Ink och infärgningsverktyg som man för in över pappret med cirklande rörelser från ytterkanterna.


 
När jag fått en bra bas, denna kan man ju även göra med hjälp av ett par olika färger beroende på vad man ska använda pappret till.
 
 
Jag har till detta använt mej av färgerna Frayed Burlap(Distress Stain), Black Soot(Distress Ink), Walnut Stain(Distress Ink) ochGathered Twigs(Distress Ink) 


Dessa tre stämplar använde jag för att skapa pappret, de kommer från Tim Holtz och är bra för att göra bakgrunder det finns många andra bra märken som har liknande typer av stämplar.
 


Det är bra om man inte sätter stämpeln på en kloss utan att man håller den löst i handen, detta är för att på så sätt kan man lyfta upp kanterna så att man får ett mjukare intryck och det flyter mer i varandra.

Första stämpeln stämplade jag med Walnut stain
 
Stämpel två Black soot

Tredje stämpeln använde jag med Gathered twigs

Med infärgningsvärktyget mörkade jag ned kanterna med
Walnut stain

 
Till det projekt jag ska ha detta pappret till så vill jag inte ha så mycket kontraster om man vill ha det så kan man stämpmed Versa Mark(embossing dyna) och embossa med tex vitt eller varför inte guld.

Embossat med guld
Embossat med vitt

Hoppas detta kan ha gett er inspiration att prova på att göra ert eget mönstrade papper.
 
AnnaCarin
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar