onsdag 22 oktober 2014

Blåa nyanser

Hej!
Den här gången fick mina  mönsterpapper bestämma färgpaletten i blåa nyanser. Jag jobbar också bara med att ta upp färgen med pensel från mitt inplastade papper. Du som har dynor eller refiler kan använda dem.



Penslar:  vattenvanliga

 Jag har arbetat/färglagt ytterkanter på väskorna med lager på lager i olika blå nyanser.




Bilen är mörkast närmast däcken och i framkant, som om ljuset kommer från vår synvinkel. Även här är det lager på lager. Om du ser på de fyra bilderna under ser du hur jag ökar färgmängden och avslutar med fuktig pensel mot det vita för att sudda ut skarpa linjer.


 Här har väskorna också fått en omgång till, då de nu har torkat efter första färgläggningen.




Insidan på kortet ska innehålla ett papper i A4 format som är vikt tre gånger och passar i fickan. 
Kortet är 21.5 cm x 12cm   Stommen är 21.5 x 29 cm.


Vi ses snart igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar