tisdag 21 oktober 2014

Altrad ask i älsklingspapper

Idag är det jag, DT Margareta/Mormormargareta
som bloggar.
Ibland blir jag riktigt förälskad - i ett mönsterpapper....
När det gäller mig är det ju oftast papper
som passar bra att göra snygga kuvert
som väcker min kärlek,
eftersom jag ju är en kort- och kuvertmakare.
Ibland hittar jag papper
som inte passar så bra till detta
men ändå attraherar mig mycket.
Ett av dem är med i mitt förra inlägg -
det om presentpåsarna.
Här kommer "more of the same"!!

Jag var på en scrapträff i Bollnäs härom veckan
och där var en av utmaningarna
att altra en ask som innehållit golfbollar.
Då tog jag till mitt älsklingspapper ;-)
Jag använde också brun och ljusgrön cardstock
att klä asken med.
Som du ser har jag också använt "älsklingshörnstansen" flitigt,
den som du hittar här.


Asken var sån att locket gick ända ner
och det gillar inte jag
eftersom det blir svårt att öppna asken då.
Det löste jag genom att sätta dit ett fint, lite tjockt band.
Det stoppar locket lagom högt upp
så jag blev jättenöjd!
(Jag hittar inte det här i webbutiken just nu,
men prata med Gunilla, så hjälper hon dig.
Jag köpte det här och flera fina liknande på Gävlemässan.)


En bra sak med träffar
är att det finns goa, glada, generösa scrapvänner där.
De här fina ugglorna fick jag av en kompis
och tyckte de passade utmärkt
på den här asken.
(Vet tyvärr inte fabrikatet.)
De sitter där och kollar in kvällsmaten,
d v s grodan ;-)


En blingswirl ur mina gömmor
fick också pryda locket,
liksom gröna rhinestones i hörnen.
Du hittar fina swirls och rhinestones här.

Här ser du hela locket på asken.
Visst är det ett underbart mönsterpapper!!
Det var allt för idag från mig.
Om ett par veckor är jag tillbaka
med ytterligare ett projekt med samma älsklingspapper.
Tills dess - ha det gott och scrappa lugnt!!
Massor av scrapgodis hittar du om du klickar
på knappen här nedanför!

2 kommentarer:

  1. Den blev så fin din ask Margareta! //Jessica

    SvaraRadera
  2. En fantastiskt fin ask och ugglorna är ju helmysiga


    Kraaaaam

    SvaraRadera