torsdag 25 september 2014

Bröllopskort i rött å cream färgat!


Hejsan alla pysselglada idag bloggar jag Laila Gustafsson för 
Helihak som gäst DT. 

Jag tänkte prova mig på att göra ett bröllopskort idag eftersom jag ska gifta mig till sommaren och tänkte de kunde vara skoj och prova göra ett eget å se hur de blir.
Min tanke är att jag ska göra mina egna när de väl gäller sen så ville testa lite å se vad ni tycker samtidigt.



Jag plockade fram lite olika utstansade saker som jag har fått via rakar för att se vad de blir av de hela så nu kör vi alla.......kortbasen är creamfärgad å de utstansade är i rött.


Började med att stämpla upp ordet bröllop inbjudan och kanterna färgade jag in med distress ink (fired brick) använde även den färgen till att stämpla upp med. 


Stansade sen ut två ramar av denna dies ni ser på bilden å färgade in dom kanterna 
oxå med distress ink samma röda som tidigare.


Satte sen dit lite pärlor i hörnen å två hjärtan i rött.


Ramarna limmade jag fast på framsidan åt olika håll för få lite effekt.


 Sen limmade jag med limpistolen fast lite blommor och bladen satte jag med 
vanligt limstift, satte fast pärlstrån, ringarna och hjärtana på 
ena ringen satte jag tre röda rhinestons och på kanteran där jag stämplat 
swirls satte jag några guldfärgade rhinestones.



 Invändigt stämplade jag ordet VI GIFTER OSS.... och lite hörn sen limmade jag fast brudparet å bågen som kommer från tattered lace så även rosen som jag limmade fast å penslade på lite glitterlim i rött. Stansde ut en ram sen som jag skrev datum å tid på och färgade in kanterna med distress ink (fired brick)




På baksidan av kortet stämplade jag dit lite hörn å en större swirls som 
jag dekorerade med lite guldfärgade rhinestones.
Så detta blev resultatet av mitt försök till att göra ett eget bröllopskort.
Hoppas ni tyckte om de och blev inspirerade att försöka själva oxå.

Här kommer några länkar till sakerna jag andvänt:
Ha de gott så hörs vi snart igen Kramar Laila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar