lördag 27 september 2014

Card In a Box, kort som blir en låda.


Idag visar jag ett litet platt kort som passar alldeles att skicka per post och som sen blir en liten trevlig dekoration när man ställer upp det. Längst ned så hittar du en pdf-fil med beskrivning på hur du skapar detta kort.

Jag har stansat ut grattis två gånger och limmat ihop så att det blir en liten skuggeffekt, Life texten är en stämpel som jag stämplat på vitt papper och sen har jag använt mej av en kant stans satt detta på ett färgat cardstock som är 2-3 mm större och sen kantansat även detta, dessa dekorationer sitter fast på en plast remsa.

På baksidan har jag stansat ut dekorationen i vitt och lagt på med Distress Ink i passande färg.


Jag har stämplat fjärilar och löv på pappret och färglagt med Distress Marker.



 Det är endast rosorna i nederkant som gör att detta kort inte är helt platt, jag har även lagt till en tag där man kan skriva något, för att få detta att sitta kvar i kortet så behöver man stansa ett litet hål längst ned på varje mellan vägg och sen trä ett snöre igenom, tänk på att sätta fast det så att det fungerar både platt och uppvikt.

pdf-fil

1 kommentar:

  1. Ett superfint kort/box!! Vackra papper, fina dekos och en jättebra beskrivning!! Tack för den!!

    SvaraRadera