tisdag 10 juni 2014

Flickkort.

 
Hejsan!
Den här gången tänkte jag visa ett födelsedagskort till en liten flicka.
 
Jag har, för ovanlighetens skull, använt mig av band som jag fäst med dubbelhäftande tejp. Rosetten är lite annorlunda eftersom den har tre öglor på var sida istället för en. Jag får se om jag kanske bjuder på en rosett-tutorial här i bloggen så småningom. :)
 
Material använt:
Mönstrat papper - LilyBee Design, band från YouDo, hörnstans från QK, halvpärlor.
Stämpeln "Deanna" kommer från MoManning och är färglagd med ProMarkers. Ballongen är lackad med Matte Accents.
 
ProMarkers använda:
Hud - Almond, Pale Pink, Coral.
Hår - Ivory, Blush, Pastel Beige.
Klänning - Buttercup, Tulip Yellow, Gold.
Ballong - Tea Green, Grey Green, Ice Grey 4.
Skor - Red, Burgundy.
Övrigt - Blender, vit penna.
 
 
Det var allt för den här gången, syns snart igen!
Hälsningar
Åsa
 
*If you're feeling blue - try painting yourself a different color.*
~ Hannah Cheatem, 8 år

1 kommentar:

  1. Så söt liten tös och så ljuvligt färglagd!! Hela kortet är läckert och man blir glad av det!!
    Det fina citatet längst ner uppskattar jag också!
    N
    Ha det gott! Kram!!

    SvaraRadera