lördag 7 juni 2014

Mini Album del 3


Nu är vi inne på del 3 i albumet. som vanligt så hittar du en pdf-fil med instruktioner längst ned och även ett litet Youtube klipp där jag bläddrar igenom denna delen.

På första "sidan" ville jag här ha något mer än bara det snygga pappret så jag stämplade en liten blomsterflicka.


Flickan färglade jag med Distress Ink Marker. Jag limmade bara fast undertill och höger kanten för att jag sen ska kunna stoppa in en bild och limma fast flickan senare jag dekorerade även med några blommor.



Provdockan är ut stansad i faneér och det är en av Tim Holtz Dies, de tjocka diesen går att stansa i fanner med men inte tunna dies. Kanterna har jag färgat in med Distress Ink.


Istället för att linda tråd runt trådrullen så har jag embossat lite.

Flickan och fjärilarna är figurklippta, flickan är bara limmad i höger- och underkant.


Detta pappret har jag färgat in med Distress Ink och även stämplat med dessa i färgtoner som jag tyckte passade till övriga papper.



Fjärilarna är först stämplade på det pappret jag gjort sen har jag också stämplat på akvarell papper och färglagt med Distress Ink Marker. Jag figurklippte sen ut fjärilarna och lade bara lite lim på kroppen så att vingarna skapar lite dimension.


Det är bra att kunna använda små spillbitar av pappret det kan bli ett fint collage. Tag:en är bara limmad i höger- och underkant så att man kan sticka in tex. lite journaling.





Här har jag gjort en liten ficka av en liten pappers remsa, jag har tagit ett avvikande papper och satt på kortsidorna, stansat med en hörnstans ticket och gjort ett hål där jag trätt in ett tunt läderband, detta fäste jag med en häftklammer.

Detta pappret var egentligen alldeles för blått i jämförelse med de andra pappren så jag tog Distress Ink i några passande färgtoner och fick på det sättet pappret att gå mer åt grönt.

På övre delen har jag gjort precis som på det tidigare kortet men här har jag även stämplat lite med en bakgrunds stämpel. Mitten delen innehåller en ficka och plats för journaling.


Här har jag använt mej av en die, stansat i samma cardstock färg som jag har i övrigt. Låtit dien sitta kvar medan jag färgade in med Distress Ink och stämplade linjerna med Arcival Ink.



Så här ser denna delen ut om man tittar ovanifrån .

Här hittar du Youtube-klippet

I pdf-filen hittar du beskrivning på hur du ska göra denna delen. PDF-fil

Här kommer lite fler bilder på vissa delar när jag dekorerar albumet.


 För att göra mitt eget papper började jag lägga på Distress Ink Bundled Sage.
 Därefter tog jag och gick på med Peacock Feathers

Och till sist lite Forrest Moss
 Jag fortsatte sen med att stämpla i olika färger först Bundled Sage
 Bytte sen stämpel och färg till Evergreen Bought
 Sen tog jag ytterligare en stämpel och Pine Needles
Jag var inte riktigt nöjd med färgen så jag tog och distressade med Iced Spruce.
Jag tog sen och stämplade fjärilarna uppe i högra hörnet på ett av pappren med Archival Ink Coffe
Sen stämplade jag med samma stämpel på akvarellpapper och färglade med Distress Ink Markes. När detta torkat klippte jag ut dem.

Fjärilarna är bara limmade mitt på så att de är lätt böjda uppåt på kanterna.
Dettta pappret var alldeles för blått för att stämma till de andra pappren men jag tyckte att det stämde i stil så jag ville använda det. Med hjälp av Distress Ink Iced Spruce fick jag det att stämma bättre i färg men det blev tillslut några gröna toner till på det.
 Denna biten bigade jag på 3/8" på ena sidan och använde mig av en kantstans på den andra.
 Satte dubbelhäftande tejp på den smala kanten, det går naturligtvis lika bra med lim. Vik in kanten och limma fast det ned på det andra pappret.
 För att få fickan att sitta fast på kortsidorna så använde jag mig av två små bitar, på två av kort sidorna använde jag mig av en ticket punch och där mellan stansade jag ett hål och sen vek jag dem på mitten.
 Som en extra dekoration så tog jag ett smalt läderband som jag satte fast med häftklammer.
 Här har jag börjat att limma fast den lilla delen på notpappret.
 Sen lägger jag på lim som på bilden

Viker in det under notpappret och så har jag fått en ficka som har fullbredd.
 Här har jag lagt fram de saker som ska limmas på som du ser så är det två väldigt små bitar som  jag använt ticket punchen på eftersom jag sätter annat över så kommer det att se ut som det sitter en lång bit här.


Jag hoppas detta har gett dig inspiration att skapa ditt eget album.
AnnaCarin





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar