onsdag 20 november 2013

Popp-up kort

När jag låg på Lassarettet i Februari så ville min rumskompis
beställa 2 kort så då gjorde jag Popp-up kort



Kortet till Svea som ej var född än så det står inget datum på och skulle ha färgerna
gult, grönt och rosa och ha en fågel och ett lamm på kortet
 det mönstrade pappret är från mina gömmor och Svanen är en Joy dies
 och blommorna är en Magnolia dies och fågeln är en gammal Sizzix och solen en Qk
och fjärilarna är en stans


Fjärilen är en Cheery Lynn dies och lammet och fåret är gamla Sizzlits och qk
gräset är en Magnola dies och den vita cirkeln som jag skrivit på är en Joy dies
dom små blommorna är från en stans.


Så här ser det ut när man ser kortet från sidan, jag har gjort förlängningar
som avlånga kvadrater och fäst motiven på och satt en liten bit remsa papper
som förstärkare på kortväggen så att det inte ska släppa när man öppnar
och fäller ihop kortet, fjärilen sitter också på en "utstickare" men inte lika
långt fram, man bygger upp ett poppup kort med olika
avstånd på motiven och när man öppnar kortet så poppar dom upp!!


Han som skulle ha kortet hade ett Lejon som gosedjur och han älskade att
leka med en visp och titta i böcker!!
Jag ritade böckerna och vispen själv och pappret är okänt.


 Jag ritade Lejonet också och det utstansade är från Qk
Och Pergament arket är från en jättegammal Sizzix die så den går inte
att få tag på men det finns en Pergament die från Joy



Här från sidan så ser man att Lejonet sitter en bit framför grästuvorna.


Det var allt för mej idag // Eva

1 kommentar: