måndag 14 oktober 2013

3 super enkla kort

Hej på er!!

Jag och min underbara vän har gett oss själva en utmaning, att skapa "clean and simpel"
och för mig är det verkligen en utmaning, hualigen.
Så idag bjuder ja på 3 super enkla kort ;)

2 julkort och så ett kort till en go tjej som nyss fått barn.

Har aldrig använt mig av washi tape  så nu tänkte ja är det dax ;)
Ja klädde in en vit kortstomme helt i washi tape.


Och så stansade ja ut 2 st renar  och 2 st fåglar i dem, renarna är en tjock dies från sizzix och där var det enkelt att få ut dina figurer, men fåglarna fick ja köra flera gånger i min big shoot och den var inte helt igenom ändå, så tjocka dies är att föredra när man jobbar med lite tjockare material.


Så till min enkla kort:


 Stämpeln texten kommer från maja design


Basen är en vit kortsomme, så har ja satt dit enfärgad cardstock och stansat ut 2 olika ramar, dessa är från spellbinder  den ena finns i butiken, helt ljuvlig och till ett bra pris.
och så på med min ren från sizzix.
Visst var det enkelt hihihi, men ja vet inte riktigt om ja är nöjd och kan lämna det så här, så det får ja ta mig en funderare på.
Så kortet till en nyfödd baby:


Samma här med kortstomme och cardstock, sedan har näbben och vingen satts dit med 3D kuddar för att motivet inte ska bli för platt. Vingarna har även fått glossy accent på sig, förgyller många alster.



Nu hoppas ja att ni får en superdag.

Kram Johanna.

4 kommentarer:

  1. Det där var ju en rolig användning av washi tape!! Har inte börjat försöka med sån än!! Snygga renar blev det - riktigt läckra!!

    SvaraRadera
  2. Vilket bra tips att man kan "klä in" ett papper med olika mönster och stansa ut. Blev inspirerad till att börja använda washi tape, har några rullar liggandes :-)

    SvaraRadera