tisdag 21 augusti 2018

Svart kort

Hej!
Idag är det min tur att blogga, och jag vill visa er ett annorlunda kort.  Jag har gjort detta i svarta toner som ligger helt utanför min comfort zone....


Jag började med att göra en kortstomme i svart CS 15x15 cm, sedan valde jag ett roseguld papper och över det valde jag ett papper som går i svart.


Jag har även på detta kort använt Silk Clay lera till mina dekorationer.


Jag har målat mina dekorationer i svart och sedan använt wax för att färga in med metallicfärg. Jag stansade ut blomman av Tim Holtz och färgade även in den med waxet. 


Här är fjärilarna som jag har målat och satt på kortet.


Här får du en närmare bild på en dekoration.


Jag tog ett stickersord och satte på mitt kort.

Hoppas ni fått inspiration därute i cyberrymden!

Kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar