söndag 19 augusti 2018

Rosa kort med Silk Clay

Hej!
Idag är det min tur att blogga, och jag tänkte under de närmaste inläggen visa er kort och en pannå, där jag har använt figurer gjorda av Silk Clay. Detta är något som kommer att lanseras hos Helihak under Ludvikapysslet, tillsammans med Prima Marketings formar.

Jag börjar med att visa ett kort som går i rosa toner.


Jag började med att göra en kortstomme av vit CS i 15x15 cm, sedan valde jag ett mönsterpapper som gick i ljuva rosa toner. 


Sedan dekorerade jag med en ram som jag gjort  i Silk Clay, dekorerade med blommor, blad och en fjäder.


Jag har dekorerat detta kort med fjärilar och ramar som är gjorda av Silk Clay. som nu kommer med en tub där man bara trycker ut leran direkt i formen.


(bild lånad från google)


Jag avslutade med att sätta bling i blommorna.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram 


Carina Pettersson


1 kommentar:

  1. Hej, åh så fint kort, du har verkligen hittat din passion, passar dig bra ������

    SvaraRadera