torsdag 21 juni 2018

Stor tag!

Hej!

Idag är det min tur att blogga, jag ska visa er en stor tag, där jag har gjort bakgrunden med Distress Oxide och stenciler.


Jag började med att grunda med Gesso, sedan tog jag mina Distress Oxide och fyllde tagen.
Efter det så tog jag en stencil, torkade med en Baby wipe och då försvinner färgen i mönstret.


Efter det gick jag lös med stämplar på bakgrunden och stämplade över hela tagen.


Jag stansade ut fjärilar ( Tim Holtz) på en egengjord bakgrund som är gjord med Distress Oxide även den. Satte en svart CS bakom för att färgen på fjärilen skulle komma fram ordentligt.


Sist satte jag bling på fjärilarna och knöt organsaband och sedan var tagen klar.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar