torsdag 14 juni 2018

Art journaling bok

Hej!

Idag är det min tur att blogga och jag tänkte visa er en sida i min art journaling bok.

Jag började med att grunda med Gesso, sedan målade jag allt med vit akrylfärg. Sedan använde jag en ansiktsstämpel.


Jag hade bestämt att flickan skulle ha ett hår av blommor, så det var bara att ställa sig och sig och stansa ut massor med små blommor till håret. Jag använde en dies från Creative Expressions.



För att få lite effekt satte jag bling i blommorna lite var stans.


Jag hade sedan tidigare köpt blommor från Helihak som jag har sparat länge för att jag tyckte så mycket om dom, men nu var det dags att använda dom ;)


Jag har fina ord som stickers som jag tycker är perfekta att använda till mixed media.


Hoppas ni har fått inspiration därute i cyberrymden!

Kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar