torsdag 28 september 2017

Årets första julkort!

Hej!
Idag är det min bloggdag och julen närmar sig...
Så jag tänkte visa ett av mina första julkort för året, som jag gjorde på pysselträffen i Ludvika...


Jag började med en dubbel kortbas 15x15 cm i  vit CS
Sedan valde jag ett rött papper med vita prickar. Efter det fick ett av Reprints julpapper vara i focus. 



God Jul diesen har jag stansat ut både i rött och vitt för att skapa en skugga, som blir effektfullt.


Sedan stansade jag ut Tim Holtz "Poinsietta", som är ständigt återkommande i mina julkort. Efter det la jag till en snöstjärna och gräs för att fylla ut och få 3D känsla över blomman. Bladen är järnek.

Ett snabbt och enkelt julkort när man vill komma igång med produktionen....

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram


Carina Pettersson 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar