torsdag 17 november 2016

Tutorial krans del 1

Hej!

Idag är det min tur att blogga, och jag tänkte visa er en julkrans, det blir en enkel tutorial i 2 delar.

Idén fick jag inspiration från en tjej som hade lagt upp en bild i en grupp på Facebook på en Julkrans,
gjord av Tim Holtz Poinsietta.



Jag började med att göra basen, tog en tallrik och en assiett som mall, klippte ut och tejpade ihop 2 st CS på varandra. Man kan lika gärna använda en kartongbit eller chipboard.



Sedan började det mindre roliga jobbet ;-D med att stansa ut grankvistar,
 från Tim Holts Holliday Green... Många kvistar blir det ;-D


Sedan limmade jag fast dom som en bukett om 3 st i två olika gröna färger i CS.


När jag hade limmat runt hela stommen såg det ut så här:


Som ni ser så är den ganska ojämn, så nu stansade jag ut mer kvistar i 3 olika färger och började limma fast för att få en jämnare krans.


Nu är den jämnare om än inte perfekt. 
Tänker dekorera den färdigt innan jag sätter dit fler grankvistar så att den ska se jämnare ut.

Nästa vecka ska jag visa när jag gör min julkrans klar... 
Hoppas vi ses då! Så att ni får se det färdiga resultatet.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar