fredag 16 september 2016

Manlig tag!

Hej!

Nu är jag tillbaka efter sommaruppehållet och jag hoppas er sommar
har varit lika avkopplande,som min.

Idag tänkte jag visa en tag, som min pappa ska få till sin 75 års present.




Jag började med att stansa ut en tag (Sizzix Tim Holtz Framelits 658784), sedan torrembossade jag den med en Sizzix Embossingfolder. Efter det tog jag InkaGold  svart och guld, drog sporadiskt över kortet. Jag stansade ut en klocka (Sizzix Weathered Clock 657190) och delade den på hälften, limmade fast den på kortet. Även här drog jag lite med inkagold för att få en mer antik effekt, och distressade runt kanterna med (Tim Holtz) Walnut stain. 


Jag valde ut papper i färger som passade jordgloben (Sizzix Tim Holtz Vintage fan & Globeset 657838).


Efter det så valde jag ut passande ord till min tag och stansade ut de i mörkbrun CS ( Sizzix Tim Holtz Love 660218) och (Sizzix Tim Holtz Journey 660217). Här valde jag att distressa runt kanterna med svart färg, 
för att dom skulle komma fram bättre. 
InkaGold; svart och guld fick även pryda orden. 

Jag älskar dom här orden som finns i olika typsnitt och kategorier, så att man kan sätta i hop ord från olika paket.


 Tog med två stämplar som har temat resa, använde distress och InkaGold även här, för att de skulle stå ut lite. Sist valde jag ut band och snören och knöt fast dom i hålet och nu är tagen klar!

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar