tisdag 5 juli 2016

Sommarkort!

Sommarkort!
Hejsan idag är de jag Laila som bloggar för Helihak å idag tänkte jag visa ett sommarkort för nu är de ju sommar å sol som gäller eller hur....i alla fall här skiftar vädret ännu.

Detta kort passar nog till vem som helst ett litet sommarkort med en liten hälsning eller varför inte ett litet tack för en trevlig kväll.

Jag började med att skära ut kortbasen å sen rundade jag alla hörnen å färgade in kanterna lite.
Sen satte jag en fin bild å en liten text inne i kortet å på andra sidan stansade jag ut en bakgrund som jag lämnade oskriven så man kan skriva vad man vill på antingen grattis eller tack  ja vad man känner för. 

På framsidan satte jag först ett ljusare mönstrat papper å sen satte jag dit lite blad jag stansade ut å lite rosor å lite bling förstås. Jag färgade in kanterna på blommorna med lite distress ink.

I mitten satte jag denna text från ett klippark som jag tycker är så fin.....den fäste jag med lite distanskuddar så den kommer upp en bit från kortet de blir som lite mer liv i kortet då. Sen satte jag lite wink of stella runt kanterna så de glittrar lite diskret.

Så här blev kortet när de vart klart ett ganska enkelt kort men ändå vackert.

Hoppas ni fick lite inspiration å själva vill prova.

På återseende snart igen Kramar Laila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar