torsdag 31 mars 2016

Herr tag!

Hej!

Idag är det min tur att blogga! Jag tänkte visa en herr tag som jag gjort.

Började med ett brunt CS som bas, den stansade jag av en Tim Holtz dies. Sedan torrembossade jag nedre kanten med Tim Holtz embossningfolder. Jag rev med edgescrapern runt kanterna för att få en sliten look. 
Sedan chalkade jag kanterna med DistressInk pad Walnut Stain.


Jag använde inka gold på den torrembossade delen för att den skulle lyftas fram mer.


Jag hittade i mina gömmor en gammal bild som jag tyckte passade, Skar ut en ram i mönsterpapper för att synliggöra bilden bättre. Både ramen och bilden fick sönder skrapade kanter och chalkade även runt dessa.


Hade några textstickers som jag chalkade kanterna på och satte ut lite slumpmässigt på tagen.


Jag stansade även ut kugghjul från Tim Holtz tjocka dies, även dessa fick en touch av Inka golden.


Till sist tog jag en metallblomma och till mitten knipsade jag av benen på en brad som jag limmade fast med limpistolen.

En ganska enkel men effektfull tag som passar en manlig jubilar perfekt.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram!


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar