fredag 18 mars 2016

Enkelt fotoalbum/fotokort!

Hej!

Idag är det min tur att blogga och jag tänkte visa ett enkelt fotoalbum/fotokort, jag hittade inspirationen på internet men gjorde om måtten så att dom passade mitt sätt att scrappa.

Grunden till albumet är CS som jag sedan dekorerade med mönsterpapper.


Jag ville att albumet skulle vara manligt, så jag valde svart och blåa färger.


För att kunna stänga albumet satte jag dit en kardborre, Här har jag även använt vintage stämplar.


På sidorna har jag valt att återanvända, pappret i olika utföranden. Här har jag stansat ut kugghjul i svart CS och klippte ut hatten som är en stämpel.


På det översta pappret här har jag valt att använda en kantstans.


På insidan valde jag att stansa ut fina ord som passar i ett fotoalbum. Här har jag klippt ut tags från ett klippark som man kan sätta sina fotografier på. Fickornas kanter får även dom en touch av kantstansen. Sedan kunde jag inte låta bli att sätta dit lite bling....



Detta var ett mycket enkelt album som är riktig roligt att göra.
Hoppas ni har fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram!


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar