måndag 15 februari 2016

Steampunkkyss

Steampunkkyss!
Hejsan idag är de jag Laila som bloggar för helihak å idag tänkte jag visa er en riktig KYSS i steampunktema fast en mer romantisk steampunk.
Fick hem av Gunilla ordet KISS som jag skulle omvandla till nå roligt å roligt var de att göra mycke mycke roligare än jag trodde för var fundersam hur jag skulle få till de men efter att ha tittat på ordet några dagar så började ideerna spruta fram.

Började med att måla hela ordet KISS först i silverfärg.
Sen ritade jag av de på ett mönsterpapper å klippte ut delarna å limmade fast de på ordet.

Sen dekorerade jag med lite blommor kedjor å charms vingar å lite utstansade blad satte även dit två dekorationsnålar med hjärtan.

På första S i ordet kiss satte jag lite mer blommor å blad, dekorationsnål å en liten charms som jag hängde fast med två länkringar.

På sista S i ordet kiss i nedre hörnet fäste jag oxå blommor utstansade blad å en dekorationsnål.

Sen stansade jag ut lite olika kugghjul å målade dom oxå i silverfärg å fäste dom på baksidan av ordet lite för att få 3D effekt av de hela å de gjorde som hela saken tycker jag för de var så naket ordet utan dom kugghjulen.

Så här blev de när de vart klart å jag måste erkänna tt jag vart riktigt nöjd med detta projekt för steampunk är inte min grej å är evigt tacksam till Gunilla att hon bad oss göra de temat för då upptäckte jag att steampunk är ett väldigt brett tema å ett väldigt fritt tema allt från mörk steampunk som är lite carinas grej till en mer romantisk ljus steampunk som helt klart är min typ av steampunk så kommer helt klart gör mer sånt i framtiden.

Hoppas ni fick en liten inspiration kick å själva vill prova för finns inga fel sätt när de kommer till steampunk utan de är bara fantasin som sätter gränserna.

Ha de gott på återseende Kramar Laila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar