tisdag 7 april 2015

Vårkänslor - kort och kuvert

Idag är det jag DT Margareta/MormorMargareta
som bloggar här igen.
Sist var jag i fjällen och bloggade i snövitt.
Nu är jag mitt i våren
och blev så inspirerad 
av alla underbara vårblommor!
Himlen är så härligt blå
och några fjärilar har redan vågat sig fram...

Jag dök ner i mina pappershögar
för att (som vanligt hos mig) först leta
 efter ett passande kuvertpapper.
hade det här fina "kuverthörnet".
(Om du vill se hur jag gör mina kuvert
kan du klicka här eller HÄR,
för beskrivningar.
De ligger sist i inläggen,
så det är bara att scrolla ner.)


Det gav vårkänsla med sina fina fjärilar
men jag sökte också mer färg,
så jag tog också Stripe ur samma serie
samt letade fram en massa "vårfärgade" blommor.


Visst ser hon ut att njuta av vårvädret!
som håller blomman bakom hörnet
har jag också använt.
KRAM är de fina små stickersbokstäverna
i blocket som jag ofta använder.
Det är så bra, med många olika stilar
och finns i flera färger.
De vita verkar vara slut just nu
så länken går till de söta rosa ;-)


Inuti kortet en skrivruta av ritpapper
dekorerat med kuvertpapperet
och en fin textstämpel.
Valde delar av papperet 
med lite himmelsblå inslag.


På baksidan har jag använt det andra papperet
som dekor under min namnetikett.


Det blev ett ovanligt färgglatt kort
för att komma från mig ;-)
Hoppas du hittar inspiration till skapande
med vårtema, nu när blommorna lyser mot oss 
i rabatter, på dikeskanter och skogsbryn!
Allt du behöver kan du hitta hos  Helihak,
antingen i den fysiska butiken eller webshoppen!

Det rasar in nyheter nu, så ibland 
hinner Gunilla inte med att uppdatera webshoppen,
men tveka inte - slå en signal 0240/80550
om du undrar över något
eller söker något du inte hittar!
Gunilla hjälper så gärna till!

Du kommer också att hitta Helihak
på Stockholm Scrap & Pearl 24-26 april.

Mig kan du träffa här i bloggen igen om fjorton dar.
Innan dess bloggar mina talangfulla DT-kompisar.
Följ oss gärna!!

Allt från mig idag!
DT Margareta/Mormormargareta


1 kommentar:

  1. How sweet, and wonderful details! I am passing by because of Zora's very kind comment on my blog. hugs, de

    SvaraRadera