söndag 5 april 2015

Delad stämpel

Idag tänkte jag visa ett annorlunda sätt man kan använda sin stämpel på.


Jag börjar med att stämpla hela stämpeln på ett cardstock eller tjockare papper. Jag klipper sedan ur kjolen och livet för sig. Livet embossar jag med svart UTEE.


Även kjolen embossade jag med svart UTEE. Innan UTEE:n hade stelnat så blandade jag i embossingpulver i lila och guld. Det blev även så att jag lade i lite guld i livet. Jag värmde sedan upp kjolen och tryckte ner stämpeln en gång till för att få mönster.


Efter detta stämplade jag överdelen av stämpeln på ett vitt papper.


Jag färglade sedan hår och hud.



Efter detta valde jag ett mönsterpapper som jag ville montera min stämpel på. Där stämplade jag sedan stämpeln en gång till.


Sedan börjar monteringen:


Med lite blommor och något visdomsord kan detta bli en tavla eller om man hellre vill använda den som ett kort.

Hoppas ni vill testa.

Kram
Linda




1 kommentar: