torsdag 26 mars 2015

Resväskekort

Resväskekort
Hejsan idag är de jag Laila Gustafsson som bloggar för helihak......å jag blev så inspirerad av sizzix resväske dies nr 657124 så ville själv prova en egen väska med inspiration av sizzix väska.

Så tänkte jag skulle göra en egen sån väska med en egenritad mall som ni kan skriva ut å använda om ni själva vill prova göra den......lite huvudbry hade jag för ville göra en som inte var åtta kantig väska.

Började mad att klippa ut alla delarna å valde ut brads som jag satte ihop den med.
Man kan även välja ett mönstrat papper om man de vill å antingen klä delarna för en stadigare väska eller bara använda mönstrat å rita av delarna å klippa ut i de i stället.

Vek sen in alla kanterna å klippte in efter streckade linjerna på alla kanterna.
Sen vek jag alla hörnen inåt å den yttre randen vek jag utåt ock stansade hål vid varje ring som är ritade på mallen.

Sen tog jag varje ytterkant å vek dom in mot hörnet å den sneddade kanten ytterst å vek sen över den övre delen av hörnet å fäste ihop alla med en brads.
Å fäste sen handtaget i dom små hålen på ena långsidan även dom med brads.

Sen tog jag dubbelhäftande tejp å fäste dom små delarna den raka i bakkanten på lockets undersida å sen sneddade i främre kanten på lockets undersida.

Sen satte jag fast locket i bakre kanten av asken med dubbelhäftande tejp

Så här ser den ut när den är ihopsatt.

Eftersom jag valde att inte göra den i mönstrat papper så använde jag istället Svart distress ink dyna å färgade hela väskan med de.

Sen skrev jag med Wink of stella pennan i guld ordet LOVE på väskan å runt ytterkanterna på locket även varje liten trekant i varje hörn på väskan å handtaget använde jag den pennan till.
De blir sån underbart glittrande effekt på väskan av den pennan.

Sen tog jag lite blommor av bling som jag hade hemma å dekorerade på locket

På handtaget

På varje sida av väskan oxå som bilderna under visar.



Å här har ni den lilla väskan när den är klar perfekt till ett presentkort eller nåt litet smycke att lägga i å ge bort som present till nån.

Här har ni mallen till väskan att skriva ut

Hoppas ni tycker om de å själva vill prova för den är super skoj att göra.

På återseende Kramar Laila




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar