lördag 28 mars 2015

Påsk Hare

Tänkte att det kunde passa med ett påskkort. Om en vecka är det ju Påskafton.
Det är ju så att man har en del som ligger i lådorna som man inte använder så ofta. Jag plockade fram cirkel-, miniblomma- och hjärtpunch hade tyvärr ingen oval så den fick jag klippa för hand.
Här har jag använt en 2" cirkel och oval samt en 3" cirkel till hålet. Miniblomma till svans, den stansade jag 4ggr och färgade in båda sidor. Jag har lagt lite ljusrosa runt kroppen och målat tassarnas undersida rosa. Jag lade till ytterst lite blått som skugga.
Insidan av kortet har jag använt 2" cirkel, 1" cirkel, stort och litet hjärta och ovaler till öron. Jag har även här målat med rosa runt kanterna och starkare rosa på lilla hjärtat innuti örat och den lilla blomman. Även här finns lite blått som skugga. Det svarta målade jag med en svart vattenfast penna. 
Bokstäverna stansade jag ut i faner och gjorde stygn med vit penna.
Hoppas jag kunnat inspirera dej till att göra något påskkort.
AnnaCarin

2 kommentarer: