lördag 28 februari 2015

Kort med drag

Idag har jag gjort ett kort med tanke på att man vill ge bort pengar. Jag valde en cykel men man kan ju byta den mot tex en barnvagn, bil , båt eller något annat som rör på sig. Naturligtvis kan man dekorera kortet mer än jag gjort men, det passar inte till den som ska få detta kortet, tänk bara på att inte sätta dekorationerna så att det hindrar cykeln.

Jag har färgar in kortet med Distress Ink och stämplat lite med en pensel stämpel för att få lite känsla av lera. Grattis stansade jag ut två gånger och satte lite förskjutet så att man får en skuggeffekt. Beskrivning finns det länk till längst ned i detta inlägg.
På den delen som kommer fram när man drar ut kortet skriver man sin hälsning

För den halvt dolda penning förvaringen har jag använt mig av
Tim Holtz nya die för Mixed Media.
 

Cykeln är utskuren med min Silhouette Cameo 4 ggr och sen har jag limmat ihop dem. Det går ju naturligtvis att skära ut med en skalpell eller så kanske man har en passande stor die man kan använda istället för cykeln.


En liten beskrivning på vad jag gjorde med Cameons program.
Här ser du pappret jag stansat ut ur, detta satte jag fast på en speciell matta till Silhouette Cameon fotade av det med mobilen och förde sen över bilden till datorn och programvaran till Silhouetten. Jag fixade fram en skär-fil på en cykel och sen började jag konstruera kortet, jag gjorde skärmarkeringar för att dra cykeln ritade ut drag remsans storlek och kollade så att allt fungerade. När jag gjort detta tog jag och flyttade cykeln och drag remsan till en annan fil så jag kunde skära ut hålet som skulle vara i pappret jag fotat. Senare satte jag in ett annat papper i maskinen och skar ut cykeln 4 ggr. 
 
Här kommer länkar för att göra detta kort
Cykelmall - PDF-fil
Beskrivning med bilder - PDF-fil
Skär-fil till Silhouette - studio3-fil

Hoppas ni alla får en trevlig scrapdag
AnnaCarin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar